El Parc Tecnològic, aparador de 22 projectes de TIC-Media

Una de les propostes estrella és una aplicació per a deixar de fumar

El 'showroom' compta amb una pantalla tàctil amb informació dels 22 productes seleccionats de diferents categories, com és el turisme, ciutats intel·ligents, aplicacions mòbils creatives i solucions TIC. La idea és que l'espai vagi renovant els continguts de forma anual amb noves propostes, alhora que també hi haurà un web -www.spurna.com- amb tota la informació.

Entre els productes estrella que hi ha inclosos a aquest primer 'showroom', destaca l'aplicació 'Carxica', desenvolupada per DAH! RD que permet als clients consultar el menú diari actualitzat d'un establiment amb la targeta comercial d'aquest negoci. El que cal és escanejar aquesta targeta des d'un dispositiu mòbil, que després quedarà enregistrada i mostrarà tota la informació que s'hi vagi incorporant.

Per a aquells que vulguin deixar de fumar, hi ha l'aplicació 'Quitnow' dissenyada per una empresa de Figueres -Sewlabs- que ja compta amb un total de 500.000 descàrregues. A nivell empresarial, s'ha presentat també un programa que permet calcular la ruta més adequada per tal que un transportista aconsegueixi fer el màxim d'entregues amb el mínim combustible. Es tracta del programa 'Routing reparto' dissenyat per Nexus Geographic-Newronia.

Concentrar les TIC gironines en un sol espai

"A la demarcació hi ha molt desconeixement (de les TIC) i molt talent", explica el director de Spurna, Jordi Soler, el centre d'innovació i R+D ubicat al Parc Científic de la Universitat de Girona, que està especialitzat en xarxes socials, mobilitat media i emprenedoria. Aquest 'showroom' vol ser una plataforma per donar visibilitat a tots aquells projectes relacionats amb les TIC-Media d'empreses de la demarcació i grups de recerca de la UdG, que fins ara estaven dispersos en el territori. Per altra banda, també se'ls ofereix espai per a dur a terme presentacions i demostracions al mateix Edifici Narcís Monturiol.

Des del sector empresarial de les TIC, reconeixen que encara s'ha de treballar molt per millorar la comunicació i difusió d'aquests productes. Segons el president de l'Associació d'Empreses de Noves Tecnologies de Girona (AENTEG), Joan Ribas de Pouplana, "les aplicacions i solucions que es fan a Girona es venen a tots els països del món però al territori són desconegudes, fins al punt que empreses potents d'aquí contracten serveis a fora quan aquí són millors".

Per altra banda, ha subratllat la necessitat de reconèixer les TIC com a un "sector estratègic" ja que no només fa més eficients a les empreses, sinó que també les fa més innovadores. Per això, ha demanat la complicitat d'institucions i administracions per donar un impuls al sector, que actualment representa el 3% del PIB -una xifra "ridícula", ha dit- si es compara amb altres països on el percentatge és del 18%.

Des de l'Ajuntament de Girona, que ha donat suport a la iniciativa amb la presència de la regidora de Promoció i Ocupació, Marta Madrenas, s'ha posat l'exemple d'aquestes noves tecnologies com a la millor fórmula per evitar ser "arrossegats" pel pessimisme que envolta la crisi i buscar una sortida.

Spurna està liderat per Lavinia Ineractiva i impulsat des de Barcelona Digital Centre Tecnològic i el Parc Científic i Tecnològic de la Universitat de Girona.