S'apaguen els fogons de la 18a Firatast de Girona amb 120.000 tiquets venuts

Unes 17.000 persones han gaudit de tota mena de tastets a un preu mòdic d'entre 90 cèntims i 2,70 euros

El certamen ja va arrencar el passat dijous amb bon peu rebent més de 2.000 visitants. Durant quatre dies, el Firatast 2012 ha rebut unes 17.000 persones - una xifra un xic inferior en comparació amb l'any passat- però ha venut uns 120.000 tiquets, un rècord en la història del certamen.

Enguany, la fira comptava amb 400 propostes gastronòmiques tradicionals i modernes d'una setantena d'estands de les comarques gironines, Catalunya, Andorra, Cuba i Marroc. Tot i que els visitants s'han deixat seduir per les propostes més arriscades com mojitos artesanals o 'cupcakes' de gustos variats, els tastets que han arrasat en aquesta edició han estat els plats preparats i els guisats. Com sempre, els visitants compraven els tiquets i agafaven els tastets que més els hi agradaven. Les degustacions es movien entre un i tres tiquets, és a dir, entre noranta cèntims i 2,70 euros.

Aquesta any, com a novetat, la fira ha ocupat el primer pis del Palau Firal de Girona on ha col·locat dues ludoteques per als més petits i diverses taules perquè els assistents poguessin menjar tranquil·lament. El gerent del Firatast, Josep Maria Matamala, ha explicat que els empresaris que han participat en aquesta edició estan "satisfets" amb els resultats perquè el certamen els proporciona una oportunitat per "llançar productes nous i veure el grau de satisfacció que tenen".

D'altra banda, Matamala ha ressaltat que de cara a l'any vinent volen potenciar encara més les activitats al primer pis del Palau Firal i, sobretot, ampliaran els estands i productes per a persones al·lèrgiques a determinats aliments o celíaques. "Això és fruit de les demandes dels visitants, nosaltres responem a la seva voluntat", ha assenyalat.

A més, enguany s'ha realitzat el primer concurs 'Instagram' amb el hashtag #firatast2012 on els visitants han pogut penjar les seves fotografies. Ara, un jurat escollirà la millor instantània i aquesta imatge serà el perfil de la fira a facebook, twitter i Instagram fins a tenir el proper cartell de la 19a edició. D'altra banda, el certamen ha continuat donat suport a iniciatives solidàries vinculades amb l'alimentació i, durant el primer dia de la fira va permetre l'entrada gratuïta de totes aquelles persones que portessin un producte bàsic per al Banc dels Aliments.