L'Oficina d'Atenció Ciutadana de la Generalitat atén 75.000 persones aquest 2012

L'atenció presencial especialitzada registra un augment del 30% i supera les 41.000 persones de gener a juny

Dins d'aquest servei, destaca l'augment d'activitat al punt d'atenció de Benestar Social i Família, que ha atès prop de 9.000 persones, un 38% més que l'any passat. Per àrees temàtiques, entre les que tenen més demanda, també destaquen les d'Ensenyament, l'Oficina de Gestió Empresarial (OGE), Trànsit i Habitatge.

Dels 75.335 usuaris atesos de gener a juny, 34.259 persones han demandat una atenció generalista. És a dir, informació genèrica, registre de documents, cèdules d'habitabilitat o conciliacions, entre d'altres (una xifra similar a la de l'any anterior).

D'altra banda, l'OAC ha rebut des del mes de gener 985 persones mitjançant el sistema de cita prèvia, amb un augment del 17% respecte l'any passat. La Generalitat treballa per fomentar l'ús d'aquest sistema amb l'objectiu d'evitar cues als ciutadans i també per poder organitzar millor els seus recursos humans.

Llenguatge de signes

L'Oficina també disposa d'un servei d'interpretació en llengua de signes amb l'objectiu de garantir l'accessibilitat de la informació a les persones sordes. El servei, que es desenvolupa els dilluns, ha donat atenció a 47 persones.

L'Oficina d'Atenció Ciutadana de Girona és un model pioner i únic a Catalunya, ja que atén els serveis i tràmits de tots els departaments de la Generalitat. L'Oficina obre de dilluns a divendres de les nou del matí fins a les sis de la tarda, menys els mesos de juliol i agost, que obre fins a les tres de la tarda. Durant tot l'any obre tots els dissabtes de nou del matí a dues del migdia. Per tràmits d'atenció especialitzada, cal consultar els horaris a la mateixa oficina.