El Patronat de Turisme de Girona posa en marxa una central de reserves hoteleres a través d'Internet

Aquest servei compta amb una oferta de 413 estabilments hotelers de les comarques gironines

Actualment, la central de reserves del Patronat compta amb una oferta de 413 establiments hotelers de les comarques gironines, que representen la meitat dels que hi ha a la demarcació, tot i que en nombre d'habitacions, segons ha explicat la directora del Patronat, Dolors Batallé, la xifra és major a aquest 50%. Des del Patronat s'ha destacat que es faran reunions pel territori, abans que comenci la temporada d'estiu – que és la més forta per la destinació – per tal que els empresaris coneguin aquesta nova eina. Es preveu que tots els hotels de les comarques gironines s'incorporin a la central.

A més, segons ha explicat Batallé aquesta iniciativa és només 'el principi', ja que segons explica, en poc temps s'incorporarà al portal una central de reserves d'apartaments turístics, una altra de turisme rural, també de restauració i un altre exclusiu sobre per activitats.

Segons dades estimades, el Patronat preveu que al llarg d'un any hi hagi 1.200.000 milió visites i 3.600 reserves, cosa que suposaria 1.100.000 milions d'euros de volum de negoci, una 'xifra gens menyspreable', segons ha afirmat el president del Patronat, Enric Vilert.

Per dur a terme aquesta central de reserves hoteleres, el Patronat s'ha afiliat al motor de reserves Booking.com per oferir als visitants un servei de reserves còmode i pràctic i per posar a l'abast dels empresaris hotelers una nova via de comercialització i distribució dels seus productes.

Segons ha explicat la directora del Patronat, es van presentar a concurs deu propostes diferents de motors de reserves i es va acabar optant per la proposta de Booking.com 'per la seva manera de gestionar les reserves en línea', 'per la llista d'establiments que tenien contractats' – els 413 – i perquè 'a través del seu funcionament el Patronat pot tenir informació específica de com van les reserves'.

D'altra banda, el Patronat també està potenciant el que anomena accions 2.0. És a dir, tenir presència en xarxes socials com Facebook, Twitter, Flickr o Youtube.